Cizí jazyky pro firemní praxi: nový studijní program je otevřen uchazečům. Hlásit se mohou do 30. dubna

Ostrava / 01. 03. 2024

Cizí jazyky pro firemní praxi je nově otevřený studijní program Filozofické fakulty Ostravské univerzity, svou koncepcí vychází vstříc jak zaměstnavatelům, tak těm uchazečům, kteří svou budoucnost nespojují s akademickou dráhou, ale chtějí být co nejlépe připraveni na měnící se trh práce.

Nový studijní program s sebou nese hned několik zásadních změn v porovnání s ostatními studijními programy nabízenými jinými univerzitami. Předně je výrazně zaměřený na praktické dovednosti, neboť studující budou trávit jeden celý semestr na praxi ve vybrané firmě. Na konci studia nebudou předkládat diplomovou práci, ale před zkušební komisí představí vlastní projekt či podnikatelský záměr. Ten vychází ze zkušeností získaných právě během praxe. A poslední novinkou tohoto programu je volba hlavního cizího jazyka už v prvním ročníku studia. „Hlavním přínosem studia je vedle souvislé praxe především vynikající znalost hned dvou cizích jazyků a kultury zemí daného jazykového prostoru. Díky jeho profesní orientaci se studujícím dostane průpravy v mnoha dalších oblastech důležitých pro podniky a firmy nejrůznějšího zaměření. Během studia totiž získají základy ekonomie, práva, firemní kultury a strategie řízení firmy, personalistiky, marketingu nebo například i cestovního ruchu. Absolventi proto budou daleko flexibilnější a po krátkém zaškolení připraveni zastávat pozice v mnoha různých odvětvích,“ vysvětluje garantka programu Zuzana Honová.

Komu je program určen a jak se přihlásit?

Přihlášku by si měli podat především ti uchazeči, kteří svou budoucnost spojují s podnikáním a byznysem, baví je jazyky a touží nahlédnout pod pokličku mnoha různých oblastí. Podmínkou k přijetí je střední škola s maturitou, znalost angličtiny na úrovni maturitní zkoušky a znalost základů dalšího cizího jazyka (například polštiny nebo španělštiny, francouzštiny, němčiny či ruštiny). Přijímací zkouška se skládá z písemného testu, v němž se prověřuje především úroveň znalosti anglického jazyka. Vybrané předměty se vyučují v angličtině a cílem je postupně dosáhnout vynikající znalosti business english. Přihláška ke studiu se podává pouze elektronicky prostřednictvím elektronické přihlášky na webových stránkách Ostravské univerzity, a to až do 30. dubna. Délka studia je stanovena na čtyři roky a absolvent tohoto studijního programu získává na konci studia akademický titul Bc. (bakalář). Studium je možné pouze v prezenční (denní) formě studia a nelze ho kombinovat s dalšími studijními programy.

Kdo s Ostravskou univerzitou spolupracuje a kam mohou studující na praxi?

První studenti programu Cizí jazyky pro firemní praxi budou moci strávit jeden semestr například ve společnosti České Radiokomunikace a. s., Národní divadlo Moravskoslezské, p. o., Key2Business, s. r. o., Model Obaly, a. s., Mondelez CR Biscuit Production s. r. o... Aktuálně jsou s Filozofickou fakultou OU podepsány téměř dvě desítky memorand o spolupráci a jejich počet se bude zvyšovat.

Studijní program je výsledkem dlouhodobé spolupráce mezi Ostravskou univerzitou a firmami v Moravskoslezském kraji. Filozofická fakulta má ambici postupně rozšiřovat nabídku studijních programů, které budou více odpovídat aktuálním i dlouhodobějším požadavkům a potřebám potencionálních zaměstnavatelů.

Přihlášky ke studiu na Ostravské univerzitě lze podávat až do 15. března 2024. Pro nový studijní program Cizí jazyky pro firemní praxi je termín prodloužen až do 30. dubna 2024. I v letošním roce jsou přihlášky na Ostravskou univerzitu kompletně elektronické. Částka za podání přihlášky je jedna z nejnižších v rámci veřejných vysokých škol v Česku a činí 650 korun. V případě dotazů týkající se studijního směřování se lze obracet na Poradenské a kariérní centrum. Pro otázky zaměřené na konkrétní studijní program je ideální kontaktovat přímo studijní oddělení příslušné fakulty či garanty jednotlivých oborů.

Souhrn nabízených studijních programů


Kontakt:

Mgr. Dita Ondrejková
Vedoucí Centra komunikace a popularizace, tisková mluvčí
e-mail:
telefon: 734 485 648